torsdag 6 mars 2014

Svajigt?

Att svaja kan innebära många saker. Vackla, till exempel. Tycker att svanka känns som trevligaste synonymen, men det är väl inte vad det handlar om här direkt. Det är ingen lätt och enkel resa jag bjuds på.

Den här veckan har hitintills gått skitfort, och den kommer att fortsätta göra det. Jag har mina förhoppningar kring helgen (som vanligt), men verkligheten lär väl (som vanligt) inte överensstämma med dem. Kanhända att den blir just som vanligt, och det vore för trist. Men vad är väl en bal på slottet? Jag kan ju tapetsera istället, eller kanske rentav plocka ned en av hagarna. Den har förresten snart plockat ned sig själv, det finns knappt en enda stolpe som fortfarande står rakt.

Eller så kan jag ju alltid hoppas på att få somna på fredag kväll och inte vakna förrän på söndag eftermiddag.