lördag 1 mars 2014

If I die before I wake och så vidare

Googlade förut. I "Kalle och chokladfabriken" finns en scen där besökarna åker båt genom chokladtunnlar, och genom fönstret i den ena dörren de passerar ser man hur oompa-loompierna piskar skiten ur en fastbunden och upphängd kossa med tidernas juver. Whipped cream. Jag nästan tjöt rakt ut av förtjusning när jag såg det, men lade band på mig då barnen satt bredvid (läs: ovanpå mig) i soffan. Ville ha bilden. Fanns inte att uppbringa. Skit.

För övrigt känner jag mig beslutsam. Det går an såhär mitt i kolsvarta natten, ensam med barnen i ett hus mitt ute på landet. Vid närkontakt mesar jag till mig, och ibland blir jag så uppslukad att jag alldeles förtränger allt det där jag tänkte tidigare. Antar att det finns någon sorts mening med det också - har bara inte förstått mig på den ännu. Halleluja.

Förstår med avseende på mitt behov av skrivande att jag håller på att få lappsjuka.